Thursday 12 July 2012

28 WEEKS


Bismillahi wal hamdulillah :)



Alhamdulillah baby is 28weeks old. 

We went for monthly ANC last Monday and Tuesday, 9th and 10th July 2012. 

Alhamdulillah, baby sihat :) Doktor cakap air ketuban cukup, kedudukan kepala baby di bawah dan berat 1.2 kg which is normal for 7 months old pregnancy. MashaAllah tabarakallah!


Nurse pun ada ajar cara nak kira pergerakan baby, which is sekurang-kurangnya 10 kali pergerakan within 12 hours. Oh.. memang baby tak berhenti bergerak dan sangat seronok. Baby dah pandai 'communicate' and response to any sound or touch. MashaAllah..


Tinggal lebih kurang 10 minggu lagi baby akan berada di alam rahim.. I am indeed happy, tak sabar nak tengok baby. Pada masa yang sama saya berharap dan berdoa moga saya telah memberikan persediaan yang paling baik untuk anak ini, dari sudut pemakanan, spiritual dan ilmu. 

Sebelum mengandung, banyak perkara yang dirancang, tetapi tak semua yang terlaksana. Apapun, moga Allah memelihara dan mengurniakan segala yang terbaik untuk zuriat kami. Sempurna sifatnya, sempurna Iman dan Taqwanya, bijaksana dan pintar, cantik akhlak dan peribadinya, di samping cantik rupa parasnya. Moga kelak menjadi pejuang Islam, menjadi ulama yang memberi manfaat kepada Islam. Moga kelak sentiasa menjadikan Al-Quran sebagai pembimbing dan pendamping yang setia. Ameen Ameen ya Rabb.



Thank you Allah, thank you baby for being a very good darling :)





0 comments:

Post a Comment