Thursday 29 March 2012

14 WEEKS ^_^

Assalam.

It's Friday again! I guess that Friday is a day that always inspire me to write. :) I do not have the intention of updating my baby's development every week. But since I started quite late to write the journal, so I have few things to recall back so that this journal would be a beneficial one as I have always hoped.

According to Baby Center, I am 14 weeks and six days pregnant. I guess baby should be sleeping soundly now :) This week's big development : Your baby can now squint, frown, grimace, pee and possibly suck his or her thumb! MashaAllah tabarakallah, I really hope that my baby's development is going on accordingly, and may he or she be in the best health and  good condition!

Yes, I really can't wait to see my own child. Everyday, I really wanted to cry (and I do cried) when thinking of my own baby is developing in the womb.  I've always miss him or her, as I have told Abang that I hope we can have an Ultrasound machine at home, so that we can have a look at our love whenever we wish or whenever we started to miss him/her! This is truly a wonderful feeling MashaAllah :)

I survived my first trimester Alhamdulillah, and just started a new journey in the second trimester.

Trimester pertama saya berlalu dengan pantas dan Alhamdulillah saya tidak mengalami sebarang alahan yang melampau.   Malah saya tidak pernah loya atau muntah, dapat makan dan menjalani kehidupan harian seperti biasa. Oh, ini sungguh berbeza dengan pengalaman yang dikongsikan oleh rakan-rakan saya yang menghadapi hari-hari penuh keletihan kerana muntah-muntah dan alahan semasa trimester pertama. Ada pendapat mengatakan, lagi banyak muntah, itu petanda bayi kita sangat sihat. Saya sedikit gundah, memikirkan apakah bayi saya tidak sihat kerana saya tiada alahan? Namun, saya yakin pasti ada hikmahnya Allah menetapkan keadaan begini dan begitu kepada hambaNya. Maha Suci Allah, yang dengan izinNya segala sesuatu itu berlaku dalam keadaan yang berbeza dan penuh hikmah. 

Semoga anak saya berada dalam keadaan yang paling baik, perkembangan dan tumbesarannya berlaku dengan sihat dan sempurna. Ameen. 

Till then, wassalam ^_^

0 comments:

Post a Comment