Friday 23 March 2012

The beginning :)

Assalam. May Allah's blessings and love be upon us always.

Alhamdulillah Allah memberikan kesihatan yang baik untuk saya, little khalifah dan suami. 

Today, I would like to share my first Antenatal Check-up (ANC).

My first ANC was on 31st January 2012, Tuesday. It was more on to confirm that I was pregnant, a second opinion after the DIY pregnancy urine test kit. Alhamdulillah!

Okay, because we do not have much choice in Jitra, so we decided to choose Klinik Dr. Noriah. And I've been attending my ANC there, back then until now. 

I also did register myself at Klinik Kesihatan Jitra, just to fulfill the procedure and prepare for the worst case scenario. :) So, every month, I will have two ANC, one at Klinik Kesihatan, another is at Dr. Noriah's. Yes, I can't deny, we really want the best for our first baby. We love you sooo much darling baby :)


This is my baby, 6weeks 1 day. Hanya nampak 'belon kecil'.
Itulah tanda  telah berlaku conception dalam rahim. MashaAllah tabarakallah.
Okay, disebabkan saya mempunyai sejarah keguguran pada kehamilan pertama, jadi Dr. Noriah memberikan ubat untuk 'menguatkan rahim' untuk support kandungan saya, selain Folic Acid. Ubat ini berharga RM65 untuk 12 biji. (Quite expensive but it doesn't matter Abang says, thank you Abang). Saya perlu mengambil ubat ini selama 3 bulan pertama kerana risiko keguguran agak tinggi ketika ini. Selain itu, saya juga perlu menjaga setiap aktiviti yang dilakukan, makan makanan berkhasiat, and have enough rest. Apapun, we pray the best to Allah to take care of our love. Ameen. 


Biodex Supremix

Selain itu, saya juga membuat sedikit research dan terjumpa produk kesihatan ini, iaitu Biodex Supreme Mix. Ada dua jenis sebenarnya, satu lagi berperisa coklat iaitu Supreme Diet. Melihat kepada testimoni pelanggan yang pernah mencubanya, jadi saya mengambil supplement ini sebagai additional support. Antara kebaikan produk ini adalah untuk memberi kesuburan kepada rahim, juga sebagai makanan kesihatan untuk menguatkan rahim bagi orang yang pernah keguguran seperti saya. 

Alhamdulillah, saya sudah mengambil produk ini selama 3 bulan dan tiada sebarang komplikasi setakat ini.
Antara kebaikan yang dinyatakan oleh website ini.

- Membantu menambah susu badan.
- Mengurangkan alahan semasa mengandung. 
- Mencantikkan kulit ibu dan bayi. 
- Mengurangkan kesembapan kaki dan tangan semasa hamil.
- Membantu mengawal berat badan ibu supaya tidak obesiti tetapi kandungan tetap membesar mengikut jadual. 
- Amat digalakkan diambil LEBIH pada hari atau saat akhir kerana ia memberi tenaga dan ini memudahkan ibu melahirkan bayi.

Saya tidak dapat memberi sebarang jaminan, sebagai perkongsian sahaja. :)

May we benefit each other fairly.

Till then, Assalamualaikum ^_^

0 comments:

Post a Comment