Thursday 22 March 2012

A beautiful journey ^_^

Bismillahirrahmanirrahim..


Today is a beautiful day. It's a day full of blessings, it's Friday 30 Rabi'ul Akhir 1433H. :)
By the time I started writing this journal, I am 13weeks 5days pregnant. Alhamdulillah Alhamdulillah, MashaAllah Tabarakallah. There are no other words I can say to express my happiness and blessed life.

Everything started 55days back, 28th January 2012. I was at my in laws house, but because of the 'strong curiosity', I feel like I have to get the answer!

Saya curi-curi beli pregnancy kit di farmasi, dan keesokan harinya bersemangat untuk test my first urine of the day untuk dapatkan result yang benar-benar tepat, dengan izin Allah. 

Dan keputusannya... Alhamdulillah! Itu sahaja yang dapat saya ungkapkan, sambil menstabilkan diri sendiri, untuk memastikan saya tidak bermimpi! Yes, it's POSITIVE! And I'm not dreaming!

Cepat-cepat bagitahu suami, dan kami sujud syukur bersama-sama. I just cannot explain the feelings. And I knew Abang was stunned too. We could only be thankful to Allah. Thank you Allah. Sedih dan terharunya.  T_T 

Saya sudah lama menantikan saat ini. Untuk mengandung lagi, dan melahirkan zuriat soleh dan solehah adalah doa saya setiap hari, sejak keguguran kandungan pertama kira-kira dua tahun yang lalu. Dahulu, selepas beberapa bulan keguguran, hampir setiap bulan saya akan membuat urine test sekiranya 'period' saya lewat hanya sehari. Ya, I was like a freak at the moment. Tetapi, saya tidak stress, cuma pengharapan itu sentiasa tinggi. Mungkin ibu-ibu yang mengalami pengalaman seperti saya juga begitu, saya percaya ia adalah normal :)

This is good news. It is a new journey for me. Sekarang terpulang kepada saya bagaimana mahu menjaga amanah yang Allah kurniakan ini. Allah telah memakbulkan doa saya dan suami. Doa ibu bapa, dan ibu bapa mertua saya. Doa saudara-saudara dan sahabat-sahabat yang sentiasa mendoakan kebaikan untuk kami. 

Alhamdulillah wa syukurillah.




0 comments:

Post a Comment