Tuesday 24 September 2013

Hana Nafisa 1 year old


Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah.

Hari ini, 24 September 2013, Hana Nafisa genap berusia satu tahun. *mashaAllah tabarakallah*

Menghitung hari sebelum tiba hari ini, memang mendebarkan, perasaan bercampur baur.

Gembira, terharu, risau, sedih, bersyukur.

Gembira melihat Hana semakin membesar, dari hari ke hari, dari bulan ke bulan. Sekarang mencecah satu tahun. Dari bayi yang kecil... kemudian pandai senyum, pandai bersembang.. (sembang gaya baby :)) kemudian berpusing, bergolek-golek, meniarap, merangkak, berdiri.. Allahu Akbar!

Terharu kerana tidak sangka sudah satu tahun bergelar seorang ibu.

Risau dan sedih, biasalah bila memuhasabah diri, adakah kami sebagai ibu bapa sudah menjalankan amanah menjaga zuriat ini dengan baik.

Dan paling utama, syukur, syukur dan syukur kepada Allah, hanya Allah mengetahui segalanya yang ada di dalam hati ini.

Terima kasih Allah :)


Hana Nafisa anak yang baik.. Mama sentiasa yakin, Hana memang anak yang baik.. Tidak banyak kerenah. Walaupun Hana kurang selesa jika bersama orang lain selain Mama dan Baba, tapi bagi Mama, Hana anak yang mudah dijaga.. Alhamdulillah..

Hana agak manja, mudah menangis kalau berjauhan dengan Mama. Biasalah, Hana kan masih menyusu badan, jadi memang normal "bonding" antara kita agak kuat.. Tak mengapa, Mama sangat bahagia.. Semasa Hana di usia beginilah Hana akan sangat rapat dengan Mama.. Nanti Hana dah besar, pandai berjalan, pandai berlari, Mama pasti rindukan saat Hana manja begini.. :)

Happy 1st Birthday Hana Nafisa.. :)
 
Mama sayang Hana.. Baba sayang Hana.. dan paling utama, Allah sayang Hana..

Moga Hana membesar menjadi anak yang solehah, taat kepada Allah.

Mama doakan Hana menjadi anak yang bijaksana dan pintar, untuk memberi sumbangan kepada Islam. Hana perlu bijak, untuk menjaga Islam, pada zaman Hana nanti.. Zaman Mama dan Baba pasti tidak akan sama dengan zaman Hana dewasa nanti.. Hanya ILMU, IMAN dan TAQWA yang dapat menjadi pendamping dan panduan buat Hana..

Hana Nafisa jadi yang terbaik di sisi Allah, terbaik dalam menuntut ilmu, terbaik dalam ibadah.. Terbaik di dunia dan akhirat, insyaAllah.. :)

Love,

Mama




0 comments:

Post a Comment